Friday, May 22, 2020

Antabax Ganding Bahu Bersama MYDIN Kutip Dana Amal

Antabax Ganding Bahu Bersama MYDIN Kutip Dana Amal | Assalamualaikum... Hai,hari ini Cik Ash berkongsi info mengenai satu syarikat pengeluar produk makanan, keperluan rumah dan penjagaan diri yang ulung di Malaysia. Mereka bergading bahu bersama dengan MYDIN untuk kutip dana amal. 




Antabax, jenama produk penjagaan antibakteria Halal No. 1 di Malaysia, akan menyertai program Tanggungjawab Sosial Korporat MYDIN, MYDIN Prihatin : Zahirkan Kesyukuran Semarakkan Keriangan 2020.

Dalam kutipan dana yang berlangsung dari 13 April hingga 21 Jun 2020 ini, sebanyak RM0.10 daripada setiap hasil jualan semua produk Antabax dari setiap cawangan MYDIN di seluruh negara akan disalurkan kepada penyediaan keperluan asas bagi golongan asnaf (kumpulan penerima zakat) serta rumah anak yatim yang berdaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat. 

Anbatax merupakan antara 5 jenama yang mengambil bahagian dalam edisi kedua program amal pengumpulan dana MYDIN Prihatin. Sempena ulangtahun ke-63 MYDIN pada bulan Ogos ini, serta musim persediaan Kembali ke Sekolah pada bulan Disember, hasil kutipan dana tahun ini akan didermakan kepada golongan keluarga kurang bernasib baik, rumah anak yatim dan rumah jagaan orang tua. 

Wabak Covid-19 nyata telah menjejaskan ekonomi di seluruh dunia. Antara yang paling terkesan adalah mereka yang berisiko tinggi terutamanya golongan kurang yang bernasib baik. 




Dalam mengekang penularan, orang ramai disarankan agar kerap mencuci tangan menggunakan sabun dan air menggunakan cecair disinfektan serta mandi sebaik pulang dari kawasan yang sesak. Produk Antabax seperti krim mandian, sabun tangan, sabun mandi, penyembur dan gel disifektan, serta tisu lembap antibakteria yang menawarkan perlindungan 24 jam daripada 99.9% kuman berbahaya boleh didapati di cawangan MYDIN di seluruh negara. Semua produk Antabax disahkan Halal dan boleh digunakan dengan yakin oleh pengguna Muslim. 


“Wabak Covid-19 telah menyaksikan peningkatan permintaan produk Antabax ekoran saranan pencucian tangan dan permukaan serta mandian yang kerap bagi mengekang penularan. Sebagai warga korporat yang prihatin, kami ingin membantu komuniti yang memerlukan ketika ini,” jelas Francis Ng, Pengurus Besar Kanan Antabax.


“Sebagai satu jenama kebanggaan Malaysia, Antabax memahami cabaran yang dihadapi masyarakat tempatan. Dalam waktu yang sukar ini, kita perlu menghayati semangat #KitaJagaKita dan menghulurkan bantuan. Kami berbangga dapat bekerjasama dengan MYDIN dalam usaha membantu mereka yang lebih memerlukan,” tambah beliau.


Melalui program MYDIN Prihatin yang pertama pada tahun 2019, Antabax telah menyumbang sekitar RM18,000 kepada 14 buah rumah kebajikan di seluruh negara. 

"Kami amat menghargai sokongan Antabax dalam menyertai usaha yang mulia ini bagi membantu golongan kurang bernasib baik. Usaha MYDIN Prihatin yang sebelum ini telah berjaya mengumpul lebih daripada RM150,000 untuk amal jariah. Kami berharap agar dapat mendatangkan lebih kegembiraan tahun ini, terutamanya pada waktu yang sukar ini," jelas Datuk Wira (Dr.Hj Ameer Ali Mydin, Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Berhad.



"Sumbangan berbentuk tunai serta barangan kini jauh berkurangan sejak bermulanya wabak Covid-19 berikutan kesukaran yang dihadapi semua orang. Kami menghargai usaha MYDIN Prihatin dan sokongan yang kami terima dari Antabax. Bagi kami sumbangan ini sangat membantu, dan kami berasa bersyukur,"ujar seorng wakil pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Sertai komuniti Antabac dan ketahui lebih lanjut mengenai kempen dan insiatif terkini dengan melayari laman Facebook rasmi Antabax di www.fb.com/NewAntabax atau @antabax di Instagram.

Sunday, May 17, 2020

Rezeki Menang Segment Share Resepi Perintah Berkurung by Mamapipie & Cariblogger

Rezeki Menang Segment Share Resepi Perintah Berkurung by Mamapipie & Cariblogger | Assalamualaikum... Hai korang semua, Alhamdulilah bersyukur pada Allah dimurahkan rezeki menang segment lagi pada bulan Ramadan ni yang Cik Ash join pada bulan Mei 2020 baru-baru ni. Kiranya kali kedua Cik Ash menang hadiah daripada blogger mamapipie ni sebelum ni pernah menang  Rezeki Menang Giveaway Wang Tunai RM1000 by Mamapipie & Friends.




Owner blog Mamapipie selalu buat giveaway dan segment dekat blog, kadang kak adda selalu tinggal jejak ajak join. Selalu support blog beliau bila ada masa free.. Sebelum ni pun dah pernah join giveaway join giveaway saja-saja suka sambil-sambil nak aktif kembali berblog juga, tetapi masih belum bermula lagi nak blogwalking perserta yang join blogwalking malas lagi aduhai.. hahhaha...




Hadiah yang dimenangi Oleh Cik Ash adalah wang tunai RM50. Duit telah masuk dalam account dengan selamat. Terima kasih kepada Mamapipie dan penganjur giveaway . Nampak gambar dekat atas tu no bertuah Cik Ash adalah No 30.

Ok la korang Cik Ash nak out dulu, Jumpa lagi nanti ya. Kalau masa free Cik Ash update nanti. 

Thursday, May 14, 2020

Lagu OST Drama Korban Kasih TV1

Lagu OST Drama Korban Kasih TV1 | Assalamualaikum... Hai, selamat malam buat rakan pembaca blog, Sempat lagi update blog masa ni hahaha,Terima kasih kepada korang sudi membaca dan memberi komen dekat entri Entri Terbaik Bulan Januari 2020 Hingga April 2020

Lagu OST Drama Korban Kasih TV1

Untuk pengkongsian hari ini Cik Ash nak kongsikan dengan korang semua tentang lagu OST di dalam Drama Korban Kasih yang bersiaran di Widuri TV1 keudara sepanjang bulan Ramadan. Berbalik pada tajuk kita tentang Lagu Ost Drama Korban Kasih yang dilakon oleh Saharul Ridzwan, Zara Zya, Azrel Ismail, Ummi Nazeera,Dynas Mokthar, Ezzaty Abdullah dan Hasnul Rahmat. Antara lagu yang terdapat dalam drama Korban Kasih ialah seperti di bawah ni. 

Lagu Tema

Tajuk Lagu : Sampai Syurga
Penyanyi : Ezad Lazim & Idayu 
Komposer : Ayden Ali, Mas Dewangga & Firdaus Rahmat
Lirik : Arisz Ab Rahman, Eddie Hamid & D'Hasniza

Manakala antara lagu-lagu lain yang terdapat dalam drama Korban Kasih ialah seperti berikut :-

Tajuk Lagu : Ratuku

Penyanyi : Khai Bahar
Komposer : Kanda, Azrul Azlan & Anwar Husaini

Lirik : Azrul Azlan

Tajuk Lagu : Asmara
Penyanyi : Amir Masdi
Lagu : Ayden Ali/Ikhwan Fatanna/ John Jeeyasingham

Tajuk Lagu : Sinar Cinta
Penyanyi : Hafiz Suip
Pengarah Muzik : Dato' Eddie Hamid
Terbitan : Omar K & John Jeeyasingham

Tajuk Lagu : Alyah
Lagu : Ikhwan Fatanna/ Wan Saleh
Lirik :Arisz Ab Rahman/ Datin Hasniza/Ikhwan Fatanna

Tajuk Lagu : Kisah Cinta Kita 
Lagu : Ikhwan Fatanna / Ayden Ali
Lirik : Dato' A Aida

Tajuk Lagu :Takdir Tercipta
Penyanyi : Hafiz Suip Feat Adira Suhaimi 
Lagu :Ayden Ali & Ikhwan Fatanna 
Lirik : Arisz Ab Rahman
Terbitan : Nova Music (M) Sdn Bhd

Tajuk Lagu : Mimpi Yang Berulang 
Penyanyi : Nova Band
Lagu : Eddie Hamid & Acap Jalil 
Lirik : Arisz Ab Rahman & Azizan Azli 
Terbitan : Nova Music (M) Sdn Bhd

Tajuk Lagu : Puas 
Penyanyi : Amir Masdi 
Komposer : Ayden Ali & Ikhwan Fatanna 
Lirik : Ayden Ali & Ikhwan Fatanna

Tajuk Lagu : Pujaan Hati 
Penyanyi :Adira 
Lagu :Ikhwan Fatanna & Ayden Ali
Lirik : Arisz Rahman & Ikhwan Fatanna 
Terbitan : Nova Music (M) Sdn. Bhd

Tajuk Lagu : Suara Hati 
Penyanyi : Idayu 
Lagu :  Ayden Ali & Ikwan Fatanna
Lirik : Arisz Abd Rahman, Ayden Ali, Ikhwan Fatanna, Roshaimi Mat Rosly
Penerbit : Arisz Rahman, Ayden Ali & Ikhwan Fatanna

Penyanyi : Rin Muzaffar 
Lagu : Izz Akasyah Lirik : RIN Muzaffar

Ok la korang itu jer antara lagu yang Cik Ash jumpa dalam Drama Korban Kasih ni. Kesemuanya lagu dalam drama ni ada dah pernah jadi ost drama-drama melayu. Kesemuanya lagu dalam drama ni semuanya best.  So korang kalau teringin nak tengok antara lagu ost drama yang lain boleh singgah baca dekat OST Lagu Drama .

Monday, May 11, 2020

Entri Terbaik Bulan Januari 2020 Hingga April 2020

Entri Terbaik Bulan Januari 2020 Hingga April 2020 | Assalamualaikum...Hai, Maaf lama sangat Cik Ash tak update entri entri terbaik dekat blog ni. Hampir terlupa nak tulis sejak dah lama tak buka blog menaip pun bila ada masa free. Tambah pulak puasa nak buka blog pun malas. Terima kasih kepada korang yang sudi membaca dan memberi komen dekat entri Paprik Campur Hanya Campak Campak Siap.


Entri Terbaik Bulan Januari 2020 Hingga April 2020

Seperti biasa la Cik Ash akan kongsikan dengan korang semua Entri Terbaik Bulan Januari 2020 hingga April 2020. Sekarang Cik Ash dah kurang update blog kalau tengok jumlah entri dekat blog dah berkurang tak seperti tahun-tahun sebelum ni setiap hari ada entri baru. Kalau loni entri baru ada jer nak menaip tapi nak buka blog tu yang malas hihihi. 

Entri Terbaik Bulan Januari 2020 Hingga April 2020

1. Belajar Lukis Haiwan -  Yang ni pulak sahaja-sahaja suka nak kongsi dekat blog mana tahu nanti berguna untuk Cik Ash bila ada anak ke kan. Tak pun bagi anak saudara belajar. Tambah sejak PKP entri paling tinggi

2.  Resepi Timun Tumis Air - Masih ada yang cari  entri resepi paling simple ni, Walaupun dah lama kongsi pada tahun 2017 lagi. Pageview entri ni dah cecah 11K view. Yang paling Cik Ash gembira berada di pages pertama google Alhamdulilah. Dari bulan januari hingga april sentiasa ada yang cari resepi ni. 

3. Resepi Singgang Ayam Yang Ringkas - Pertama kali cuba buat singgang ayam alhamdulilah sedap dimakan dan boleh diterima makan hihihi. View untuk entri dah cecah 1K.

4. Magic Sponge Mrdiy - yang ini pulak Cik Ash saja-saja suka berkongsi selepas menggunakan magic sponge ni. Memang berkesan menghilangkan kotoran. 

5. Ayam Panggang Guna Air Fryer - Pertama kali cuba masak ayam panggang dalam air fryer guna satu ekor alhamdulilah menjadi hihhi.

6. Cendawan Enoki Goreng Celup Tepung  saja-saja suka kongsi resepi ramai yang cari resepi ringkas ni. Entri tahun 2018 ni. Hihihi. View untuk entri dah cecah 4K.

7. Lagu OST Drama Tq Captain - Lagu dalam drama ni tak banyak hanya dua jer tapi ada juga nak tahu lagu dalam drama ni hihihi.

8. Lagu Ost Drama Adellea Sofea - Drama ni dah lama habis tapi masih ada yang cari  lagu dalam drama ni semuanya best-best.

9. Resepi Lempeng Gula Merah - Masih berada dalam carta lagi untuk bulan ni. Entri ini dah lama juga Cik Ash kongsi dekat blog pada tahun 2017 lagi, sekarang masih ada yang mencari resepi ni Alhamdulilah, Pageview dah cecah 7k view. Manakala berada di carian pertama google juga.

10. Nasi Lemak Kelantan -Ni pun saja-saja nak kongsi resepi Cik Ash buat nasi lemak, tak sangka la view resepi selalu naik dekat blog. Pageview untuk entri dah 3K view.

11. Resepi Jeruk Jambu Air -  Ni Jambu Air tu kita boleh buat jeruk, Cik Ash cuba buat dan kongsikan dekat blog. Tak sangka jadi popular resepi ni.

12.Lagu OST Drama Seindah 7 Warna Pelangi - Drama ni pun dah lama habis masih ada yang cari OST lagu ni.

13. Ayam Masak Kerutuk Guna Rempah Adabi - Cuba masak kerutuk guna rempah adabi boleh kalau rindu nak makan kerutuk kelantan boleh guna rempah ni. Nak guna rempah kerutuk kelantan susah nak dapat dekat sini.


Hanya 14 entri yang terbaik untuk bulan Januari 2020 hingga April 2020 aritu. Cik Ash tengok dalam senarai diatas ni kebanyakannya entri koleksi #dapurcikash ,ost lagu dan lain-lain. Ok la korang selamat membaca entri terbaik Cik Ash ni ya. Jumpa lagi nanti kalau ada masa Cik Ash update lagi. hihihi.

Monday, May 4, 2020

Paprik Campur Hanya Campak Campak Siap

Paprik Campur Hanya Campak Campak Siap | Assalamualaikum....Mentang-mentang bulan puasa ni entri resepi bertingkat-tingkat dekat blog Cik Ash ni hahaha, biasa entri masakan selalunya popular dekat blog ada jer yang mencari hihihi. Sebenarnya menu Paprik Campur ni Cik Ash pada 29 April 2020 aritu disebabkan ibu mentua dia teringin makan Cik Ash masak jer la. Terima kasih sudi memberi komen dekat entri Antara Masakan Lauk Ayam Untuk Berbuka Dan Sahur.


Selalu Cik Ash duk buat paprik ayam jer, untuk kali ada buat kelainan sikit dengan menambah udang dalam menu paprik ni. Lebih mencabar pulak buat di bulan puasa Cik Ash buat campak-campak jer bahan tak ada nak sukat bagai hihihi. Kalau sukat-sukat selalunya kurang nak menjadi bagi Cik Ash. 

Alhamdulilah bila buat menu ibu mentua Cik Ash berselera makan nasi, selalu nasi dia tak mahu makan mana, berbuka tadi makan mee goreng jer tak nak nasi. Kadang pening nak masak apa dekat rumah ni kalau seorang tak lalu makan sampai dekat suami jadi tak lalu huhuhu habis Cik Ash terjoin gak kadang tapi makan jer takut buat Cik Ash tak lalu makan siapa lagi yang nak masak dekat rumah ni. 

Eh terlebih bercerita pasal peribadi pulak , Masak paprik ni sebenarnya senang janji ada cukup semua bahan mesti menjadi paprik yang kita nak buat tu. Kebetulan dekat rumah Cik Ash semua bahan-bahan ada dah tu yang boleh sediakan menu ni. Jom usha resepinya dekat bawah ni. 


Paprik Campur Hanya Campak Campak Siap
Oleh : Cik Ash

Bahan-bahan 
Udang
Isi Ayam
Bawang Holand
Bawang putih
Cili kisar
Sos cili
Sos tiram
Sos tomato 
Kicap Manis
Kicap masin
lobak merah
pucuk jagung
kacang buncis

Cara memasaknya :-

1. Goreng isi ayam dan udang, lepas tu toskan minyak dan biarkan. 

2. Dalam kuali yang sama panaskan minyak tumis bawang putih hingga garing lepas tu masukkan cili kisar tumis cili hingga masak. 

3. Lepas tu masukkan sos tiram,sos cili, sos tomato, kicap manis, kicap masin. Biarkan sos masak dulu. 

4. Masukkan segala sayur-sayuran dan bawang holand masak hingga sayur jadi lembut.

5. Akhir sekali masukkan udang dan ayam yang telah di goreng tadi. Gaulkan hingga sekata semuanya. 

Menu masakan ni Cik Ash ada kongsi dekat instagram dan facebook ramai rakan-rakan komen kata sedap nampak. Memang sedap bila buat campak-campak ni hahaha, ibu mentua dan suami makan berselera sangat. Cik Ash join sekaki esok habis muka naik bintik-bintik hahaha tu makan udang kan. Tak pe demi nak ambik ibu mentua kan kalau tak makan nanti jadi neng yangtimah pulak hihihi.

Ok la itu jer paprik campur hanya campak campak siap di makan dengan nasi putih di hidang pulak dengan telur dadar ni Cik Ash goreng waktu bersahur, lauk ni kadang buat makan 3 orang tak habis pun kadang perengat waktu makan yang tu jer hihihi. Selamat Mencuba korang semua. 

Hasil Pencarian

Hasil carian 

#dapurcikash
#sayamasak
#cooking
#masakapatu
#food
#foodblogger
#cikashdotcom
#bloggermasakan

Sunday, May 3, 2020

Antara Masakan Lauk Ayam Untuk Berbuka Dan Sahur

Antara Masakan Lauk Ayam Untuk Berbuka Dan Sahur  |Assalamualaikum... Hai korang semua,masih tidak terlambat Cik Ash nak kongsi antara resepi lauk ayam untuk berbuka dan sahur. Dah masuk hari 10 Ramadan dah kita ni sekejap  jer rasa tak lama akan beraya. Terima kasih kepada korang sudi memberi komen dekat entri Segment-share-resepi-perintah-berkurung-mamapipie-dan-cariblogger.

Lauk ayam sebenar boleh dimasak pelbagai cara tahu antaranya boleh buat sambal ayam,sup ayam, kari ayam, ayam stim limau, ayam singgang dan macam-macam lagi. Jom tengok antara masakan lauk ayam untuk berbuka dan sahur dekat bawah ini. 

Ayam Panggang Guna Air Fryer
Oleh : Cik Ash



Pertama kali memcuba buat ayam panggang seekor dalam air fryer alhamdulilah menjadi dimakan. Kalau korang nak tengok cara membuat ayam panggang guna air fryer ini boleh buka resepi dekat Ayam Panggang Guna Air Fryer.

Singgang Ayam Yang Ringkas
Oleh : Cik Ash


Selalu Cik Ash makan singgang ikan jer, tak pernah buat singgang ayam ni,  Ada nampak orang kongsi singgang ayam ni Cik Ash cuba buat sedap juga makan singgang ayam hihihi... nak tengok cara membuat singgang ayam ini boleh buka resepi dekat Resepi Singgang Ayam Yang Ringkas.

Ayam Masak Kerutuk Guna Rempah Adabi
Oleh : Cik Ash


Nak tengok cara membuat ayam kerutuk guna rempah adabi ini boleh buka resepi dekat Ayam Masak Kerutuk Guna Rempah Adabi.

Ayam Goreng Bersalut Oat 
Oleh : Cik Ash



Puas dah makan ayam goreng bersalut tepung kfc apa kata cuba cara lain bersalut dengan Oat pulak kalau korang nak Nak cuba membuat Ayam Goreng Bersalut Oat  ini boleh buka resepi dekat Ayam Goreng Bersalut Oat .

Ayam Goreng Berempah 
Oleh : FB Roselyza



Ayam goreng berempah ni resepi dari rakan Facebook Cik Ash, memang resepi dia sedap sangat so untuk memudahkan Cik Ash kongsikan dalam blog kalau korang cuba membuat Ayam Goreng Berempah ini boleh buka resepi dekat Ayam Goreng Berempah.

Kerabu Ayam Tomato
Oleh : Cik Ash 



Sekali sekala tukar menu kerabu pulak,kiranya ni percubaan pertama kali buat kerabu guna ayam tomato. Sedap jugak dimakan rasa di masam-masam pembuka selera ni.  Nak tengok cara membuat Kerabu Ayam Tomato   ini boleh buka resepi dekat Kerabu Ayam Tomato.

Asam Pedas Ayam
Oleh : Cik Ash 


Asam pedas ayam ni dah lama Cik Ash resepi ni pada tahun 2018 lagi hahaha. So kalau korang nak cuba selera makan asam pedas ayam boleh tengok cara membuat Asam Pedas Ayam ini boleh buka resepi dekat Asam Pedas Ayam.

Ayam Phat Phet
Oleh : Cik Ash


Selalu kita dengar masakan Paprik tapi kali Cik Ash nak kongsikan ayam masak Phat Phet juga berasal dari Thailand. Dalam resepi sebenar bahan utama dia guna daun limau purut dan belacan, kacang panjang tapi dalam resepi Cik Ash ni diolahkan semula menjadi ikut selera Cik Ash kalau korang nak cuba membuatnya boleh tengok dekat Ayam Phat Phet.

Ayam Percik By Cik Ash
Oleh : Cik Ash


Kalau dapat makan menu ayam percik ni makan nasi bertambah-tambah ni, dengan rasa kuah berlemak santan manis-manis, hahaha, dimakan pulak kerabu pauh ke Allah sedapnya. Tambah bulan puasa ni boleh cuba buat ayam percik ni nak tengok caranya boleh klik  Ayam Percik By Cik Ash.

Ayam Masak Merah Kenduri 
Oleh : Cik Ash


Rindu nak makan ayam masak tempat kenduri kahwin boleh cuba buat nak tengok resepi klik Ayam Masak Merah Kenduri.

Sup Ayam Oregano
Oleh: Cik Ash


Masak simple sup ayam, tanpa letak bawang apa-apa cuma guna oregano, sedap juga kalau buat waktu bersahur boleh membuka selera untuk menambah nasi kalau nak membuatnya sila klik Resepi Sup Ayam Oregano.

Resepi Ayam Kam Heong 
Oleh : Cik Ash


Yang ini sekali saja try buat masakan ni, masakan ni lebih kurang masakan ala-ala mamak juga boleh buat waktu untuk berbuka kalau nak tengok resepinya klik Resepi Ayam Kam Heong.

Chicken Chop 
Oleh : Cik Ash


Dah puas makan nasi,apa kata kita ubah menu buat chicken chop pulak waktu berbuka kenyang gak makan kan. Nak tengok resepinya boleh klik Chicken Chop.

Ayam Masak Merah Thai 
Oleh : Cik Ash



Ayam masak thai ni dah lama buat pernah resepi dekat blog pada tahun 2016 setiap kali masak ayam masak thai tengok resepi dekat blog jer hahaha. Kalau nak resepi ni boleh klik Ayam Masak Merah Thai.

Ok la korang itu antara masakan lauk ayam untuk berbuka dan sahur yang korang boleh cuba buat. Selamat mencuba ya.Jumpa lagi nanti di lain entri kalau masa free nanti.

Saturday, May 2, 2020

Segment Share Resepi Perintah Berkurung by Mamapipie & Cariblogger

Segment Share Resepi Perintah Berkurung by Mamapipie & Cariblogger | Assalamualaikum... Saja-saja suka nak join giveaway share resepi dari blogger mamapipie dan cariblogger, terima kasih kepada korang yang sudi memberi komen Vits Lancar Kempen Bantuan Derma Pakaian Perlindungan Diri PPE Untuk Hospital Kuala Lumpur.


Syarat-syarat penyertaan:

1. Mestilah blogger yang mempunyai akaun bank Malaysia (senang nak bank in hadiah)
2. Wajib letak blog http://www.mamapipie.com & https://cariblogger.com di dalam bloglist korang
4. Pilih satu resepi dalam blog korang yg korang nak share dgn mama dan paste perkataan beserta link ni di bawah post resepi korang tu.

Resepi Dari Blog Cik Ash : Daging Goreng Resepi Ibu Mentua

5.. Buat satu blog post penyertaan dan pastikan dalam post tu ada banner di atas dan link ke post ini. Letak link resepi korang tu dlm post penyertaan ni.
6. Tinggalkanlink penyertaan korang di pust ini. Tu je,, Senang kan.

Tarikh tutup penyertaan pada 5 May 2020


P/S: Kalau korang takde entry resepi dalam blog, jangan risau ye, korang boleh ambil mana-mana resepi dalam blog mama dan letak dalam post korang. Jangan lupa letak credit utk mama tau. Resepi mama di sini

Dari semasa ke semasa mama akan random pilih resepi peserta dan share dalam blog mama ni. Jangan risau nanti mama akan credit pada owner nanti. Mama akan senaraikan nama peserta mengikut link resepi di blog mereka nanti. So, bolehlah kita tengok-tengok resepi yang ada dalam segment ni kan.. 


Hadiah:

4 orang pemenang akan dipilih. Setiap pemenang akan memenangi RM 50 setiap sorang. Mama akan buat undian, insya Allah.

Jemput ye sama-sama memeriahkan segment ni.

Vits Lancar Kempen Bantuan Derma Pakaian Perlindungan Diri (PPE) Untuk Hospital Kuala Lumpur

Vits Lancar Kempen Bantuan Derma Pakaian Perlindungan Diri (PPE) Untuk Hospital Kuala Lumpur | Assalamualaikum...Hai korang semua, hari ini Cik Ash ingin berkongsi satu info mengenai syarikat makanan iaitu Vit Makanan merupakan pengeluar dan pengilang jenama Vits yang telah bertapak di Malaysia sejak 1975 baru-baru ini telah mengambil inisiatif murni bagi bersama-sama membantu menangani masalah Covid 19 yang telah melanda Malaysia dan merebak secara globalnya ke seluruh negara. 


Semenjak 18 Mac di mana bermulanya Yab Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin Bin Haji Mohd Yassin Perdana Menteri Malaysia memutuskan perintah kawalan pegerakan, Vit Makanan telah merangka pelan bagi membantu golongan masyrakat sebagai tanda menyumbang semula kepada seluruh rakyat Malaysia yang telah menyokong produk Vits ini semenjak 1975 sehingga kini. 

Antaranya dengan memberi agihan makanan kepada pasukan "frontliners" 'roadblock' balai polis, balai bomba dan juga pusat kawalan Covid 19 di Hospital Kuala Lumpur.

Selain itu juga Vit Makanan teleh menubuhkan program bantuan makanan untuk warga emas di seluruh Malaysia. Semenjak 18 Mac 2020 sehingga kini seramai 500 warga emas telah menerima bantuan makanan ini, di mana mereka ini tidak mampu untuk keluar di atas faktor kesihatan,uzur dan sebagainya. 


Selain dari memfokuskan kepada warga emas serta barisan hadapan "frontliners" dengan bantuan makanan. Vit Makanan juga telah menyumbang sejumlah pakaian PPE untuk Covid19 Team Hospital Kuala Lumpur (HKL). Sumbangan itu disampaikan oleh Pengarah Urusan Vit Makanan sendiri, Malaysia Noodlesman atau Mr YT Lai kepada bahagian Farmasi Hospital Kuala Lumpur untuk pasukan gerakan Covid19. Ini merupakan penghantaran yang pertama dari kami dimana, kami telah memesan sejumlah "isolation gown" dari pembekal untuk penghantaran bantuan kedua yang dijangka siap pada minggu hadapan kerana keperluan mereka adalah 20 000 helai "isolation gown" sebulan, kata Mr YT Lai. 



Vit juga menjemput orang ramai untuk sam-sama menyokong program murni ini dengan menghasilkan produk makanan menu terbaru Vits Italian Mi Goreng perisa Bolognese dan Aglio Olio. Hasil jualan dari produk ini akan didermakan  terus kepada pembelian "isolation gown" dan akan didermakan kepada pasukan gerakan Covid19 Hospital Kuala Lumpur, Vits berharap agar rakyat Malaysia sama-sama dapat membantu dalam gerakan membanteras virus berbahaya ini. 


Tentang Vits Italian Mi Goreng Bolognese & Aglio Olio

Mi Goreng Bolognese ini adalah hasil mi goreng yang diilhamkan oleh menu klasik itali, Memperkenalkan mi goreng bolognese yang dibuat dari tomato segar minyak zaitun premuim dan campuran kemangi asli menambah aura masakan itali. Bebas dari bahan pengawet dan warna bukan asli. 

Mi Goreng Aglio Olio Itali adalah hasil gabungan mi goreng dari menu klasik Itali. Memperkenalkan Aglio Olio goreng Vit yang terbuat dari minyak zaitun premium dan camouran ramuan rempah asli. 


Selain campuran ini, kami menyediakan campuran bawang putih, cabai dan daun pasli tambahan untuk menambah aura masakan itali. bebas dari bahan pengawet dan warna bukan asli. 

Untuk bersama-sama membeli dan menderma untuk program ini klik link di bawah.


Mi Goreng Bolognese Pack - https://shp.ee/d6j5cs9

Mi Goreng Aglio Olio Pack - https://shp.ee/i7xbgv9


 Terima kasih, untuk sebarang pertanyaan boleh berhubung kepada pihak media dan pemasaran Vit Makanan Sdn Bhd di baizura@vit.com.my atau 03 6093 3999. Terima kasih