Thursday, November 28, 2019

Giveaway Akhir Tahun - Wang Tunai dan Template Blogger Premium

Giveaway Akhir Tahun - Wang Tunai dan Template Blogger Premium | Assalamualaikum...Cepat-cepat buka blog sebab nak support dan join giveaway yang dianjurkan oleh blogger Hasrul Hassan ni. Hampir terlupa nak ucapkan terima kasih kepada korang yang sudi membaca dan memberi komen dekat entri Lagu Ost Drama Setelah Ku Dimiliki.

Giveaway Wang Tunai dan Template Blogger Premium
Klik Banner Untuk Join 



Lagi pulak syarat yang di berikan tak ada susah mana, sesiapa yang ingin join giveaway ni masih sempat lagi tarikh tutup pernyertaan ni pada 30 November 2019. Klik Banner di atas kalau nak join ya.

Syarat-syaratnya korang boleh follow tengok dekat blog nak join sila klik banner di atas ya.

Komen Cik Ash Mengenai Blog Hasrul Hassan

Cik Ash mengenali blog HH dah lama kalau tak silap pada tahun 2013 masa tu blog ada problem sesuatu masa mencari toturial terjumpa la blog HH ni. So daripada situ Cik Ash selalu rujuk apa-apa mengenai masalah blog akan rujuk blog HH. Tambahan pulak blog HH bagus untuk mereka yang baru berjinak-jinak dengan blog  boleh buat rujukan untuk blog, dalam blog HH ada berkongsikan cara dan menjana pendapatan dengan blog, tutorial dan tip yang mudah difahami dan jelas untuk diikuti. Selain itu, blog HH berkongsi cerita tentang kisah-kisah kehidupan harian dan family dan tempat-tempat menarik.

Ok la itu jer komen Cik Ash mengenai blog HH. Semoga ada rezeki untuk Cik Ash nanti. Jumpa lagi nanti kalau ada masa Cik Ash update blog ya. Loni sibuk sikit dengan urusan peribadi.

Sunday, November 24, 2019

Lagu Ost Drama Setelah Ku Dimiliki

Lagu Ost Drama Setelah Ku Dimiliki | Disebabkan ada yang search mencari lagu Ost drama ini gigih la Cik Ash kongsikan dekat blog, curi-curi masa taip entri ni dekat blog. Biasa la sibuk dengan urusan peribadi kadang blog malas nak buka hihihi. Terima kasih kepada korang yang sudi membaca dan memberi komen dekat entri Entri Terbaik Bulan Oktober 2019.

Lagu Ost Drama Setelah Ku Dimiliki

Drama ini bagi Cik Ash best kadang tu siap emosi hahaha, drama ini Cik Ash tak sempat nak layan dekat tv banyak tengok online dekat youtube tv3 jer pun hihihi. Jom la kita tengok lagu apa yang ada dalam drama Setelah Ku Dimiliki.

Lagu Tema 

Tajuk Lagu : Damaikanlah 
Penyanyi : Ika Mustafa
Lirik : Jo Haq & Ahmad Izham Omar



Manakala antara lagu lain yang terdapat dalam drama Setelah Ku Dimiliki ialah :- 

Tajuk Lagu : Sumpah 
Penyanyi : Aina Abdul 
Lagu & Lirik : Aina Abdul 

Tajuk Lagu : Yang Ku Rindu 
Penyanyi : Idayu 
Komposer : Yunfadzil, Yazer Yusof & Jass 
Lirik : Ikhwan Fatanna & Yazer Yusof 

Tajuk Lagu : Merindu 
Penyanyi Iza'an 
Komposer & Lirik : Kanda

Tajuk Lagu : Pudar 
Penyanyi : Indah Ruhaila 
Komposer & Lirik : Amylea

Tajuk Lagu : Fahami Cinta 
Penyanyi : Zaaim 
Komposer : Kadok 
Lirik : Tam Spider 

Tajuk Lagu : Peneman 
Penyanyi : Hazama
Lagu & Lirik : Tam

Tajuk Lagu : Hanya Milikmu
Penyanyi : Ir Radzi 
Lagu & Lirik : Ir Radzi 

Tajuk Lagu: Bukan Bahagiaku 
Penyanyi : 

Tajuk Lagu : Bukan Bahagiaku 
Penyanyi : Kay Khydir 
Komposer : Azlan Abu Hassan
Lirik : Abie Abdullah

Tajuk Lagu : Stay 
Penyanyi : Ir Radzi 
Lagu & Lirik : Ir Radzi 
Video : https://www.youtube.com/watch?v=NELfWlbH0Nk

Tajuk Lagu : Bukan Lagi
Penyanyi : Aman Aziz
Composer: Ikhwan Fatanna (Nova Music) & Omar K (Replay Music) Lirik: Ikhwan Fatanna (Nova Music) & Omar K (Replay Music)

Tajuk Lagu :Cinta Terakhir 
Penyanyi : Ir Radzi 
Lagu & Lirik : Ir Radzi

Tajuk Lagu : Biar Saja 
Penyanyi : Azzam Sham
Komposer : Sang Hitam & Rudy Kasmaran
Lirik : Sang Hitam 

Tajuk Lagu : Terakhir Kali
Penyanyi : Atikah Zaki
Lagu & Lirik : Norule Habibi

Tajuk Lagu : Khayalan
Penyanyi : Kucaimars
Komposer : Romeo & Ezra Kong 

Tajuk Lagu : Rintik Hujan 
Penyanyi : Akma 
Lagu & Lirik : Kautsar

Tajuk Lagu : Kau Yang Terbaik
Penyanyi : Maulana Mohamed
Lagu & Lirik : Maulana & Kautsar



Ok la korang itu jer antara lagu yang Cik Ash jumpa dalam Drama Setelah Ku Dimiliki ni. Ada lagu yang pernah dengar sebelum dan ada yang tidak pernah dengar. So korang kalau teringin nak tengok antara lagu ost drama yang lain boleh singgah baca dekat OST Lagu Drama .

#ostdramasetelahkudimiliki
#dramasetelahkudimiliki
#cikash
#cikashdotcom

Wednesday, November 20, 2019

Entri Terbaik Bulan Oktober 2019

Entri Terbaik Bulan Oktober 2019 | Assalamualaikum... Hai,maaf lama menyepikan diri dekat blog,sebenarnya Cik Ash sibuk dengan urusan mak mentua dimasukkan wad pada 2/11/19 akibat asma yang teruk lepas tu ada batuk dan paru-paru di jangkitan kuman sikit dan lain2 lagi. Hari ini baru kesempatan nak update blog... Terima kasih buat korang yang sudi memberi komen Senarai Perserta Mentor Milenia 2019.

Entri Terbaik Bulan Oktober 2019

Mak mentua Cik Ash berada dalam hospital dekat 8 hari dalam wad. Pada hari Ahad 10/11/19 doktor benarkan balik rumah. Keadaan mak mentua ok dah sikit tapi masih belum pulih sepenuhnya.
Sibuk la sikit bila jaga mak mentua sakit lagi, dengan urusan rumah tangga Cik Ash lagi, nak menaip blog kadang mood kelaut, hari ini rasa macam ok la sikit ni ambik peluang tulis entri dekat blog. 

Seperti biasa la Cik Ash akan kongsikan dengan korang Entri Terbaik Oktober 2019 dekat blog Cik Ash ni. Pada bulan Oktober aritu entri dekat blog sebanyak 14 entri. Makin berkurang bilangan entri dekat sekarang nak buat macam mana sibuk dengan urusan peribadi lagi kan. Jom la tengok antara entri terbaik yang terdapat di dalam blog Cik Ash ni mungkin ada yang korang belum berpeluang untuk baca ke. 

1. Lagu Ost Drama Lelakimu Yang Dulu  - Lagu dalam drama ini banyak yang best maybe sebab tu ramai yang view.

2. Lagu Ost Drama Demi Rindumu  - Lagu dalam drama Demi Rindumu pun banyak yang best juga ramai yang mencari tu patut la view tinggi.

3. Drama Demi Rindumu Di Astro Ria - Saja-saja nak share sinopsis drama ini mana la tahu ada yang nak baca kan.

4. Cara Nak Beli Dekoder MYTV Secara Online - Sekarang ramai yang sedang mencari dekoder MYTV boleh dapatkan secara online klik ni nak tahu.

5. Belajar Lukis Haiwan  - Yang ni pulak sahaja-sahaja suka nak kongsi dekat blog mana tahu nanti berguna untuk Cik Ash bila ada anak ke kan. Tak pun bagi anak saudara belajar.

6. Lagu Ost Drama Mimpi Yang Sempurna 

7. Resepi Timun Tumis Air  - Masih ada yang cari  entri resepi paling simple ni, Walaupun dah lama kongsi pada tahun 2017 lagi. Pageview entri ni dah cecah 10K view. Yang paling Cik Ash gembira berada di pages pertama google Alhamdulilah. 

8. Magic Sponge MR.DIY  - Sahaja suka-suka nak kongsi magic sponnge dengan korang memang span tu menjadi nak hilangkan kekotoran.

9. Drama Lelakimu Yang Dulu - Saja-saja suka juga nak kongsi sinopsis dekat blog ni ada juga yang mencari.

10. Ayam Panggang Guna Air Fryer - pertama kali buat ayam panggang guna air fryer guna seekor ayam. Alhamdulilah kejadian ayam di buat memang terbaik dan dapat pujian daripada suami dia kata sedapnya ayam dah macam dekat kedai.

Ok la korang semua itu jer antara-antara 10 entri yang terbaik di blog Cik Ash untuk bulan Oktober 2019 aritu. Selamat membaca entri terbaik Cik Ash ni ya. Jumpa lagi di entri yang lain pulak.