Monday, October 31, 2016

Nurraysa Organic Body Wash

Nurraysa Organic Body Wash | Assalamualaikum... Hai korang semua apa khabar untuk hari ini.. ekin harap semuanya sihat walafiat. Sebelum ini ekin ada menang giveaway yang dianjurkan oleh kak suria ekin dapat hadiah yang ke empat hadiah yang ekin ialah Body Wash tu.


Nurraysa Organic Body Wash



Masa guna body wash Nurrasysa ini ekin suka sangat sebab bau dia wangi, lepas tu gosok kat badan rasa best sangat sabun ni meresap ke dalam kulit, lepas dah bilas gosok-gosok kulit lembut jah rasa hihihihi.. ekin suka guna body wash ni.. Terima kasih kepada penaja  Beautiful Nurraysa yang bagi hadiah body wash ini dekat ekin.. 

Fungsi 
  • Bebas Paraben & SLES (Sodium Lauryl Ether Sulfate) 
  • Mengekalkan kelembapan 
  • Memberi penghidratan yang terbaik kepada kulit, tanpa meninggalkan sisa melekit pada kulit. 
  • Memberi kulit lebih licin 
  • Menjadikan kulit badan bertambah sihat
  • Mampu memberi efek cantik pada kulit 
  • Melembutkan dan melicinkan kulit 
  • Membantu untuk mengelakkan kesan berbahaya kepada kulit daripada faktor-faktor cuaca 
  • Mengurangkan kerengsangan kulit
  • Membantu melembabkan kulit 
  • Seimbangkan pH kulit 
  • Melembutkan kulit 
  • Sesuai untuk semua peringkat umur termasuk bayi 
  • Buih sangat halus


Kandungan 
Aqua, C10-16 Alkyl Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Glycol Distearate, Sodium Benzoate, Pottasium Sorbate, Guar hydroxypropyltrimonium Chloride, Fragrance.

Cara Penggunaan
Basahkan span dengan air, tuang Organic Body Wash ke atas span dan gosok ke seluruh badan. Bilas dengan air bersih.

Ok la tu saja review dari ekin berkenaan dengan Body Wash Nurraysa ni.. So sesiapa yang ingin membeli produk Nurraysa ni boleh ke Facebook  Beautiful Nurraysa.

Friday, October 28, 2016

3D GOLD STEMCELL SERUM DARI MY BEAUTY HERBS

3D Gold Stemcell Serum My Beauty Herbs | Assalamualaikum,  Hai korang semua apa khabar,  ekin harap semuanya berada dalam keadaan  sihat  walafiat.


3D GOLD STEMCELL SERUM DARI MY BEAUTY HERBS


Setelah lebih 3 minggu ekin menggunakan produk 3D Gold Stemcell  Serum My Beauty  Herbs ini,  kini tibalah masa untuk ekin review. Alhamdulillah, kerana ekin diberi peluang dan kesempatan untuk menggunakan 3D Gold Stemcell  Serum  ini. Terima kasih kepada  Blogger Mia Liana dan My Ber Herbs kerana memberi ekin peluang untuk mencuba serum ini.

   
Selama 3 minggu ekin mengunakan permakaian  3D  Gold Stemcell Serum dari My Beauty Herbs ni ekin, pertama kali memcuba Serum ini di muka ada rasa kelainan sikit muka rasa tengang semacam hahahhaha..masa pakai ni muka banyak naik jerawat sebab hormon tengah kawan baik datang kan.. huhuhuhu..dapat rasa ada kelainan dekat   muka  ekin ni ada  nampak kawasan jerawat di bahagian muka jerawat nampak sudah kecut,kawasan dekat muka pulak yang  liang pori terbuka di kawasan  pipi ekin nampak dah berkurang sikit-sikit,
                                     
                         

Manakala di  bahagian bawah mata pulak ekin tengok dah kurang sikit gelap bawah mata tu...yang paling ekin  suka encik suami ekin puji muka nampak dah berkurang sikit.. hihihihi.. suka sangat bila orang tersayang puji ni..

                       

Kini ekin tak payah risau dengan muka ekin sebab suka sangat dengan 3D Gold Stemcell Serum My Beuaty Herbs ni sebab sangat memberikan kesan yang sangat cepat kepada  kulit muka yang flawess , kecutkan jerawat, selain itu ia juga bagus untuk kecilkan liang pori, kalau yang jenis kulit tak sekata dia bagi sekata, Anjalkan kulit muka anda, melembapkan kulit muka, melindungi muka dari sinaran UV , garis-garis halus di muka dan kedutan semakin berkurang. 


SERUM 3D GOLD STEMCELL INI DIPERCAYAI MAMPU :

  1. Cara hilangkan parut hitam
  2. Cara nak hilangkan jeragat
  3. Kecutkan jerawat
  4. Nak kulit flawless
  5. Dapatkan kulit tona sekata
  6. Kecilkan liang pori
  7. Petua kulit flawless
  8. Cara melembapkan kulit muka
  9. Anjalkan kulit muka
  10. Kawal minyak muka
  11. Cerahkan kulit wajah
  12. Tegangkan kulit muka yang menggeleber
  13. Hilangkan gelap bawah mata
  14. Melindungi kulit dari sinaran UV
  15. Cara hilangkan garis halus dan kedutan muka






FUNGSI :
Serum yang tinggi konsentrasinya ini boleh memberikan kesan serta-merta, ketara,kesan keanjalan yang tahan lama,mengetatkan dan mengangkat kulit yang jatuh.


CARA PENGGUNAAN:
Sila tekan 2 kali dan ratakan serum ke wajah,bawah mata,leher dan mata sebelum tidur selepas mencuci muka. Pakai 2 kali sehari untuk kesan maksimum bagi jangka masa panjang. Kesan akan dapat dirasai selepas memakai buat kali pertama. Anda akan rasa kulit menegang secara lembut kerana ia mempunyai kesan "INSTANT LIFTING" iaitu serta merta.



KENAPA ANDA PERLU JADIKAN 3D STEMCELL SERUM PILIHAN UTAMA ANDA UNTUK MERAWAT MASALAH KULIT WAJAH ?


1. Berkesan
2. Tahan Lebih sebulan
3. Menggalakkan pertumbuhan sel kulit baru dan melindungi kulit dari ancaman benda asing hanya dalam 1 minggu
4. Merangsang pembaharuan kulit dan penjanaan kulit serta pemburu radikal bebas.

5. Memberikan kesan anti penuaan yang optimum dan menakjubkan!
6.Tiada PENGELUPASAN, MERKURI, HYDROQUINONE, PARABEN dan PELUNTUR.


BERMINAT NAK CUBA ??

HUBUNGI 


Hotline HQ : +6011 28090446 / +012 2239447
Website : www.mybeautyherbs.com.my
Instagram : @mybeautyherbs




Giveaway 3D Gold StemCell Serum My Beauty Herbs : Review Produk dianjurkan oleh blogger Mia Liana dan ditaja sepenuhnya oleh My Beauty Herbs. Untuk mengetahui preview dan hadiah giveaway, sila klik SINI.

Drama Arluna Astro Ria

Drama Arluna Astro Ria 

                     

Assalamualaikum..
 Hai korang semua ni ada novel akan diadapitasi jugak iaitu Arluna. Drama Arluna ini akan mula ditayangkan  di Astro ria pada 8 Mei 2017 . Drama ini merupakan karya Rin Ahmad. Terbitan Global Station Sdn Bhd dan juga diarahkan oleh Emi Suffian. Antara pelakon-pelakon yang membintangi drama Arluna ini ialah Saharul Ridzwan, Anzalna Nasir, Adeline Tsen,Putri Najuwa,Zoey Rahman,Atilia Haron,Syaffiq Shali,Susan Manen. Sebanyak 16 Episode.


Sinopsis Drama Arluna 
Drama ini mengisahkan tentang kehidupan Johan Arif dan Nia Arluna. Pertemuan pertama mereka di Sands Skypark,Singapura tidaklah begitu romantik,Johan secara tidak sengaja membuatkan Arluna jatuh ke dalam kolam. 

Mereka berjumpa semula apabila semasa Arluna menjadi pelatih di sebuah syarikat milik Raziq yang merupakan kawan Johan. Pertemuan demi pertemuan seterusnya membibitkan rasa cinta di hati masing-masing. Arluna akhirnya menerima lamaran Johan walaupun masih dalam proses mengenal hati budi masing-masing. 

Semasa berkahwin muncul kembali bekas kekasihnya Johan, Fazleen yang mahu Johan dipangkuannya. Fazleen terus mengacau rumah tangga mereka untuk memiliki semula Johan. Mereka sebelum ini pernag bercinta namun mendapat tentangan daripada Hanna, adik Johan. Gangguan demi gangguan akhirnya menggugat kepercayaan Arluna terhadap Johan. 

Apa yang akan berlaku seterusnya nanti? Adakah Arluna dalam menghadapi dugaan yang sering mendatang? Apa rahsia yang tersimpan oleh Hanna tentang siapa sebenarnya Fazleen?

Jangan lupa saksikan nanti drama Arluna yang akan bersiaran setiap Isnin hingga Khamis jam 10 malam di Astro Ria. 

Apa akan berlaku seterusnya nanti? Adakah Arluna dalam menghadapi dugaan yang sering mendatang? Apa rahsia yang tersimpan oleh Hanna tentang siapa sebenarnya Fazleen?

Saksikan nanti drama Arluna bersiaran setiap Isnin hingga Khamis jam 10 malam di Astro Ria.

Thursday, October 27, 2016

Resepi Chicken Chop

Resepi Chicken Chop | Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar untuk hari ini Cik Ash harap semuanya sihat walafiat ya.. 


chicken chop



Aritu kebetulan suami off keje Cik Ash terlebih rajin la sikit buat chicken chop hihihihihi...tu buat bahan yang ada dekat rumah jah ni.. nak kata sedap tu tak ada boleh la nak makan kan..Ok la jom kita usha resepi cara Cik Ash uat chicken chop ni, 

Resepi Chicken Chop 
Oleh : Cik Ash 

Bahan Untuk Ayam 
Ayam - dibersihkan dan potong kecil-kecil 
Tepung goreng ayam serbaguna Bestari (hot and spicy) 
Telur - dipukul 

Bahan-Bahan Sos
1 biji bawang besar (Holand) ( hiris halus)
2 biji bawang putih ( ditumbuk) 
2 sk serbuk lada sulah 
2 sk lada hitam (ditumbuk2 kasar) 
 2 sb stok ayam
2 sk tepung gandum 
1 sk  garam
1 sk pati sedap 
2 sudu kicap 


Cara Membuat Chicken chop : 
1. Ayam dicelup dalam telur.
2. Pastu di golek-golek dalam tepung ayam yang telah diletakkan dalam mangkuk besar. 
3. Kemudian, goreng ayam dengan menggunakan minyak banyak. 
4. Pastikan minyak yang digunakan tu betul-betul panas dan goreng menggunakan api kecik bagi mengelakkan ayam masak luaran sahaja. 

Cara membuat sos:
1. Mula-mula kita tumis bawang besar dan bawang putih sampai layu jangan hangit taw. 
2. Lepas tu masukkan tepung gandum kacau-kacau rata. 
3. Lepas tu masukkan lada sulah, lada hitam , garam, serbuk perasa dan kicap sampai serbati.
4. kalau nampak sos tu pekat boleh tambah sikit air.. 
5. siap boleh dihidangkan dengan ayam..

Ok la itu cara Cik Ash... senang sangat.. hihihihi.. boleh makan banyak puashati, orang jual pun harga boleh tahan gak taw.. buat sendiri dah puas hati rasa tak cukup makan.. masa buat ni ada anak saudara suami 3 orang bagi dia orang rasa semua tu kata maksu boleh buat jual sedap sangat chicken chop ni.. hahahaha.. anak saudara puji kan suka la... tak lama lagi cuti sekolah kan boleh buat jual ni hahhahahah...

Wednesday, October 26, 2016

Peraduan Menangi Beg LV, Macbook & iPad By Bandoru Store


Peraduan Menangi Beg LV, Macbook & iPad | Assalamualaikum... Hai korang semua ini ekin ada nak kongsi dengan korang semua peraduan untuk dapat Beg LV, Macbook dab Ipad percuma jom la join peraduan Sempena Pembukaan Bandoru Store pada Sabtu 5 November 2016 nanti.

Nilai hadiah yang ditawarkan kesemua berjumlah RM15k

4 Pemenang bertuah akan dipilih berdasarkan pada jumlah poiny terbanyak yang brjaya dikumpulkan oleh peserta peraduan Grand Opening Bandoru ni seperti di bawah :-

Pemenang pertama: 1 unit Handbag Louis vuitton (LV) multicolor petit (Preloved)
Pemenang kedua: 1 Unit Macbook
Pemenang (3 & 4): 1 Unit iPads setiap satu.

Jangan lepaskan ini  peluang cepat-cepat join peraduan ini nak join Kumpul point anda mana taw anda yang bertuah. 

Tuesday, October 25, 2016

Cara Nak Tukar Password Streamyx Wifi

Cara  Nak Tukar Password Streamyx Wifi | Assamualaikum.. siapa kat sini rumah pakai wifi. teringin nak tukar password disebabkan line wifi kena curi dekat  sesorang penjenayah wifi hahahhaha.. apa la ekin panggil penjenayah siap kan.. yer la kalau dah nama mencuri wifi orang tu dikira penjenyah la gak kan..


Ok berbalik pada apa yang ekin nak bagitaw ini berkenaan dengan  cara nak tukar password streamyx wifi boleh tengok dekat bawah ini ya

Mula-mula sekali korang kena taip dekat google no 192.168.1.1 lepas tu tekan enter



Bila dah tekan enter akan keluar seperti gambar di bawah.


lepas tu masukkan Login : tmadmin dan password : Adm@XXXX adalah mewakili Mac ID 4 digit akhir.


Lepas tu klik Interface akan keluar gambar dekat bawah ini

Klik WLAN dan akan keluar gambar dekat bawah ini

Lepas klik security dan akan keluar gambar dekat bawah ini 
masukkan password dalam petak pres Shared Key lepas tu klik Apply Changes

ok selesai tukar password... itu saja yang ekin nak bagitaw dengan korang yang nak tukar password Wifi kalau korang tak faham cara ekin kalau tak silap ekin ada gak blogger yang kongsi pasal cara tukar password wifi ini boleh la korang terjah blog HASRUL HASSAN.

Saturday, October 22, 2016

Super Tint Lip Sheen Lipstick

Super Tint Lip Sheen Lipstick | Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar untuk hari ini cik ash harap semuanya sihat walafiat ya.. 


Super Tint Lip Sheen Lipstick




Ini cik ash nak review satu lipstick yang cik ash guna... lipstick cik ash dapat free gift masa pergi shopping dekat Spacial Syara dekat taman perumahan cik ash duduk loni.. masa dapat lipstick ini nampak macam pelik sebab first time tengok hahahhaha.. 



Ok cik ash cuba guna lipstick ini rasa sangat sesuai dengan bibir cik ash pakai dia bibir tak kering pun.. cik ash suka lipstick ni tapi sayang warna merah sangat hahahhaha.. abe cik ash dia tengok cik ash pakai warna merah ni siap tegur merahnya.. hihihihihi.. terpaksa la cik ash cari sesuatu untuk bagi warna ni tak merah sangat.. ekin campur-campur dengan warna lain.. hihihihihi.. Biasa la suami cik ash tak pernah tengok wife dia pakai gincu warna terang-terang kan bila pakai yang terang terkejut la kut.. 

Apa yang menarik pasal  Super Tint Sheen Lipstick ni ialah :- 

* Melembapkan bibir semulajadi 
* Warna yang Fresh 
* Lipstick long lasting tapi mosit 
* Tak mengeringkan bibir 
* Memelihara kesihatan bibir 
* pilihan warna yang sangat menarik 
* mudah digunakan 


Antara warna yang terdapat dalam Super Tint Lip Sheen Liptick ini ekin punya warna code no 02 hihihihihi.. barang orang bagi free kita guna la jah kan.. jimat duit tak payah  beli hahahhaha...

Friday, October 21, 2016

Nasi Soho Pantai Timur Di Kulim

Nasi Soho Pantai Timur Di Kulim | Siapa dekat sini orang Kelantan yang menetap di Kulim Kedah, Cik Ash ada nak bagitahu kepada korang semua  dekat Kulim ni ada kedai yang menjual Nasi  ya. So kalau yang teringin nak makan boleh pergi ke sana hihihi.


Nasi  Soho Pantai Timur Di Kulim


Seperti biasa la Cik Ash ni surirumah sepenuh masa sambil buat kerja rumah buka blog untuk taip entri hihihihihi..  Ada saja cerita yang Cik Ash ingin kongsikan dengan korang. Entri yang lama baru nak publish aduhaiiiii...

Ok berbalik pada apa yang  Cik Ash  nak bagitaw ni dekat Kulim ni dah ada nak seakan nasi berlauk Kelantan yang pemes dekat kelantan tu..  Nasi ni febret Cik Ash  sangat dah lama teringin  nak makan nasi ni nak balik Kelantan  lambat bila dah taw ada tempat seakan nasi kak wook suka sangat dapat menghilangkan kempunan nak makan nasi kak wook.

So yang mana orang berasal dari Kelantan kalau teringin nak makan nasi or nasi kerabu boleh berkunjung ke kedai yang Cik Ash cakap ni taw..


Ok la korang semua itu jer Cik Ash nak kongsikan dengan korang semua mengenai tempat makan nasi ala kak wook di kulim kedah ni..

Thursday, October 20, 2016

Resepi Roti Sosej Gulung

Resepi Roti Sosej Gulung | Assalamualaikum.. Hai korang semua , baru berkesempatan nak share Cik Ash buat roti sosej gulung ini dekat blog...


roti sosej gulung



Biasa la bila datang mood tak mau tulis entri dekat blog macam ni la.. tambah sejak ada hypptv ni jarang pulak main laptop hahhahaha... duk layan filem english , korea jah  dekat tv... aduhhhh... ok la dekat bawah ni cara Cik Ash buat roti sosej gulung guna jah bahan yang ada dekat dapur jah... 


Roti Sosej Gulung
Oleh : Cik Ash

Bahan-Bahan :-
Sebuku Roti 
Sosej 
Tepung Bestari 
Telur 

Cara Membuatnya :- 
1. Roti digelek-gelek bagi sampai mampat tak nak bagi nanti goreng serap minyak. 
2. Rebus sosej dulu ya. 
3. Lepas tu letak sosej atas lapisan roti tu dan gulung-gulung celup dalam telur dan tepung bestari. ratakan bagi tepung bestari lekat betul ya. 
4. bila siap roti siap di salut dengan tepung bestari tu boleh di goreng dengan minyak yang panas dalam kuali ya.. 
5. Goreng sampai warna kekuningan siap goreng angkat hidangkan la dalam pingan bersama sos cili.. 

Ok la itu saja yang ekin nak cara Cik Ash buat roti sosej gulung cara Cik Ash la.. mungkin cara orang lain lagi sedap pada Cik Ash kan.. 

Tuesday, October 18, 2016

Install Kodi Dalam Android Box HyppTv

Install Kodi Dalam Android Box  HyppTv | Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar Cik Ash harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat ya.


Install Kodi Dalam Android Box  HyppTv 

Sekarang mudah dah nak tengok filem english, filem melayu, drama melayu bila ada android box Hypptv ni.. aritu orang TM call suami ekin untuk upgrade pakej internet ke 8mbps dan akan android box hypptv tu.. sebelum ni pakai yang 4mbps jah.. suami setuju untuk upgrade dengan tambahan RM10.00 je daripada pakej asalnya sebelum , dulu masa suami Cik Ash guna 4mbps tu harga RM130.00 je, sekarang harga untuk pakej 8mbps ada tambahan RM10.00 je kalau dicaj di GST mesti la harga RM140 lebih gitu la.. pakej ni hanya untuk pelanggan lama  Streamyx dengan tawaran dari TM.. Kalau tak silap Cik Ash bagi pelanggan baru pakej 8mbps untuk Unifi ni RM180 la...manakala yang 4mbps pulak RM140..

Bila dapat android box mesti la terfikir macam ner nak tengok filem english, melayu dengan mudah kan.. so dekat bawah ini Cik Ash akan ajar dengan korang semua cara nak install app KODI dalam android box tu ya..


Macam Mana Nak Install Kodi?
Ada banyak cara untuk install Kodi dalam android box ni. Kalau korang tidak pandai untuk install sendiri korang boleh rujuk dekat link yang Cik Ash kongsi untuk sebarang pertanyaan ya.  Untuk makluman kepada korang Cik Ash ada dapat cara terbaru nak masukkan ke dalam add ons cerita  boleh tengok cara terbaru boleh rujuk dekat website SINI

Ok la korang semoga entri ni memberikan pengkongsian yang bagus untuk korang, selamat membaca jumpa lagi nanti.

Monday, October 17, 2016

Aloe Vera Smoothing Gel 99% Magic Pink Lip Gloss

 Aloe Vera Smoothing Gel 99% Magic Pink Lip Gloss | Assalamualaikum... Hai korang semua, apa khabar cik ash harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat. 


Aloe Vera Smoothing Gel 99% Magic Pink Lip Gloss


Hari ini Cik Ash nak kongsikan dengan korang semua  untuk kecantikkan bibir yang menawan boleh la guna lipsgloss daripada Aloe Verra 99% ni.. cik ash dah cuba suka sangat bila guna.. rasa nak jilat bibir hahahhahaha..

So sesiapa yang ingin dapat produk ni boleh beli dekat shopee.

Friday, October 14, 2016

Kerana Drama Patahnya Sebelah Sayap

Kerana Drama Patahnya Sebelah Sayap | Assalamualaikum, Hai korang semua apa khabar ekin harap semuanya sihat walafiat ya..
 
 
Kerana Drama Patahnya Sebelah Sayap

 


Alhamdulilah tak sangka sangat blog ekin ni ada kena tempias dengan drama Patahnya Sebelah Sayap  hihihihihi... setiap kali ekin tengok kat statistik keyword, traffic masuk semuanya dari drama ni.. Drama ni sangat meletop sekarang kan... hihihihihi...


Dekat bawah ini sebahagian yang kena tempias Patahnya Sebelah Sayap drama bukan adapitasi novel ya.. tak payah susah duk cari lagi ekin dengar-dengar ada yang kata nak tiru drama korean, eh ada ke.. tak taw la pulak.. tak pe biar p kalau drama tu nak tiru cerita korean, tengok drama lara aishah ambik dari telenovela mexico gak kan popular gak kan drama tu.

Jom usha gambar-gambar dekat bawah ini ya :-

Dapatkan Buku Agama Di Bookcafe.Com


Dapatkan Buku Agama Di Bookcafe.Com | Assalamualaikum... Hai korang semua apa khabar untuk hari ini.... ekin harap semuanya sihat walafiat ya..

Sempena hari jumaat ini ekin ada nak kongsi dengan korang semua tentang laman sesawang yang menjual buku secara online.. senang sangat kita order online bank in duit dalam bank lepas itu tunggu la buku-buku yang di order sampai dekat depan pintu rumah. hihihihi..

Yang mana yang ingin cari Buku Agama boleh terjah kat BOOKCAFE sekarang taw macam-macam koleksi buku agama yang terdapat di sana. Di bawah ini merupakan buku agama yang terdapat di bookcafe




Jom Buat Kopi Dengn Nescafe Barista


MY Nescafe Barista | Assalamualaikum... Hai korang semua apa sihat tak untuk hari ini...

Ini ekin ada share dengan anda semua kepada pecinta kopi,mesti teringin minum kopi lebih sedap macam dekat kedai kan.. Begitu juga anda yang sering terlewat dan tidak mempunyai masa untuk menyediakan air kopi, kini anda tak payah susah dah nak bancuh kopi sebab kita dah mesin kopi yang berguna sangat ni.. Memperkenalkan Nescafe Barista adalah nama yang tidak diperlukan formal.  Nescafé Barista direka khas untuk mengendalikan dan menyediakan Nescafé Blend Gold.
Satu mesin tunggal boleh menyediakan lima jenis kopi yang berbeza.Mesin ini adalah cepat, mudah untuk digunakan.




Satu jenama yang diiktiraf di seluruh dunia, Bagi memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk pengalaman yang lebih mudah dan unik menyediakan dan menghidangkan cawan terbaik Nescafé kopi, mereka kini melepaskan kopi mereka mesin terkini setakat ini, Nescafé Barista. Eksklusif dilancarkan pada Lazada Malaysia, kini anda boleh mempunyai cawan yang sempurna setiap kali dengan mesin kopi Nescafé Barista!




Tidak seperti serbuk kopi yang lain oleh Nescafé, Blend Nescafé Gold adalah dirawat khas dan bersedia untuk aroma yang lebih tersendiri dan rasa. Campuran Arabica dan Robusta biji kopi, setiap cawan kopi menjanjikan rasa hebat setiap kali. Untuk itu, Nescafé telah datang dengan mesin kopi mereka sendiri yang direka khas untuk mengendalikan rasa mantap Arabica dan Robusta di Nescafé Gold. Mesin ini bukan sahaja menjadikan ia lebih mudah bagi anda untuk menyediakan dan menyampaikan suatu cawan kualiti kopi setiap masa tetapi ia juga dilengkapi dengan pelbagai kaedah penyediaan dengan hanya beberapa sentuhan panel kawalannya. Dengan tetapan yang istimewa, Nescafé Barista menawarkan lima jenis kopi dari mesin dan kopi granul sama. Dari merasa manis Latte Machiatto untuk Cappuccino, Americano, Lungo dan sengit Espresso, Lazada Malaysia adalah tempat di mana anda boleh mendapatkan yang terbaik Nescafe Barista harga mesin kopi di Malaysia.


Jom dapatkan Mesin Nescafe Barista di lazada sekarang 

Thursday, October 13, 2016

SULTAN MUHAMMAD V, Yang Di-Pertuan Agong Malaysia Ke-15


SULTAN MUHAMMAD V, Yang Di-Pertuan Agong Malaysia Ke-15 | Assalamualaikum.. Hai korang semua apa khabar sihat ke, ekin harap semuanya sihat la ya.. 

Ini ekin ada nak bagitaw kepada semua pembaca blog ekin tentang Yang Di-pertuan Agong Malaysia Baharu iaitu Baginda Sultan Muhammad V yang akan dijangka mengangkat sumpah pada 13 Disember 2016 ini.

Update 14 / 10/2016

Petikan Dari Sinar Harian 
KUALA LUMPUR - Mesyuarat Majlis Raja-Raja hari ini memilih Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15 bermula 13 Disember ini untuk tempoh lima tahun.
Menurut kenyataan Penyimpan Mohor Besar Raja-raja Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad, pelantikan itu berkuat kuasa 13 Disember ini untuk tempoh lima tahun.
Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah pula dipilih menjadi Timbalan Yang di-Pertuan Agong bagi tempoh sama.

Mesyuarat Majlis Raja-Raja kali ke-243 (Khas) yang berlangsung di Istana Negara hari ni dipengerusikan oleh Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail.
Selain Raja Perlis, mesyuarat itu turut dihadiri Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, Timbalan Yang di-Pertuan Agong yang juga Sultan Kelantan Sultan Muhammad V dan Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz Ibni Almarhum Tuanku Munawir. 
Turut berangkat ialah Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin, Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah, Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah, Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dan Sultan Perak Sultan Nazrin Muizzuddin Shah.
Mesyuarat itu berlangsung selama kira-kira satu jam.   

Ketika ini, jawatan Yang di-Pertuan Agong ke-14 disandang oleh Tuanku Abdul Halim berkuat kuasa 13 Disember 2011 dan tempoh perkhidmatan baginda akan berakhir pada 12 Disember ini.
Jika berdasarkan sistem penggiliran yang ditetapkan Majlis Raja-Raja, Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V berada pada giliran sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15.
Terdapat beberapa faktor yang akan dipertimbangkan oleh Majlis Raja-Raja menerusi undi rahsia bagi menentukan pengganti seterusnya seperti baginda yang dilantik berkenan untuk menjadi Yang di-Pertuan Agong dan tidak mengalami kelemahan atau ketidakupayaan mental.
Selain itu, baginda yang dilantik adalah merupakan Raja yang berada pada kedudukan teratas, mendapat sokongan sekurang-kurangnya lima Raja lain,bukan Raja yang telah memegang jawatan Yang di-Pertuan Agong selama dua penggal berturut-turut.

Mengikut kebiasaan sebelum proses pemilihan berlangsung, Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja terlebih dahulu akan menanyakan Raja yang seterusnya dalam senarai giliran mengenai kesediaannya untuk dipilih sebagai Yang di-Pertuan Agong.

Sembilan Raja berkenaan kemudian akan membuat undi rahsia dan sekiranya Raja dalam senarai itu mendapat lima undian, baginda dengan rasminya dipilih sebagai Yang di-Pertuan Agong seterusnya.

Proses yang sama diulangi untuk memilih Timbalan Yang di-Pertuan Agong, yang akan memangku jawatan Yang di-Pertuan Agong semasa ketiadaan baginda di dalam negara atau kerana keuzuran. - Bernama

Kredit: Sinar harian... 



Koleksi Buku Rujukan Sekolah Di BookCafe

Koleksi Buku Rujukan Sekolah Di BookCafe  | Assalamualaikum... Hai korang semua , ekin harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat.


Koleksi Buku Rujukan Sekolah Di BookCafe


Sekarang ini musim Exam bagi pelajar PT3 , SPM, STPM kan. so kepada ibu bapa yang masih mencari koleksi buku rujukan untuk anak anda apa kata ekin cadangkan korang shopping dekat link di bawah ni

Pelbagai koleksi buku rujukan untuk pelajar yang akan exam. di antara syarikat terbitan buku yang terdapat di bookcafe.com senang sangat beli online sahaja tak yah risau dah cari dekat kedai-kedai kan.. Antara syarikat terbitan buku rujukan ini ialah seperti di bawah : - 


Contoh-contoh buku yang ada di Bookcafe  mempunyai Buku Model Kertas Soalan, Skema Soalan, Latih Tubi, Bank Soalan dan Tips & Teknik.  


Jom dapatkan koleksi buku rujukan untuk anak anda dengan cara mudah shopping online bayar tunggu buku ini sampai depan rumah hihihihihi... cepat-cepat klik Koleksi Buku Rujukan Sekolah untuk tengok koleksinya.

Time for Giveaway by Aien Zunnur


Klik Banner Untuk Join Giveaway Ini

Tarikh Tamat : 31 Oktober 2016 

Wednesday, October 12, 2016

Catatan Popular Sepanjang Bulan September 2016

Catatan Popular Sepanjang Bulan September 2016  | Assalamualaikum,  Hai korang semua..seperti biasa  la ya ,ekin ada nak share berkenaan dengan Catatan Popular Sepanjang Bulan September 2016 ni...entri yang menduduki cerita  teratas untuk bulan September    ini ialah Drama Abang Bomba I Love You , Drama Patahnya Sebelah Sayap, Drama Razia Sultan dan seterusnya... 


Catatan Popular Sepanjang Bulan September 2016




Tuesday, October 11, 2016

Lagu OST Drama Patahnya Sebelah Sayap

Lagu OST Drama Patahnya Sebelah Sayap | Assalamualaikum, Hai korang semua apa khabar ekin harap semuanya berada dalam keadaan sihat walafiat ya..

Disebabkan ada orang cari dalam blog pasal lagu dalam drama Patahnya Sebelah Sayap ini cik ash share dengan korang semua hihihihihi....  Drama paling best sebab bukan dari novel taw.. lakonan antara Aeril Zafrel dan Ummi Nazeera sangat menarik jalan ceritanya.. hihihihi.. kalau korang yang belum berkesempatan nak layan drama ini boleh terjah ke entri Drama Patahnya Sebelah Sayap Di Slot Samarinda ya... boleh tengok online.. 


Lagu Ost Drama Patahnya Sebelah Sayap


Tajuk Lagu Tema : Hancur Aku 

Artis : Estranged Feat Fazura 

Lirik Lagu : Hancur Aku 

Apa khabar teman?
Ku perlua bicara 
Kerna aku hilang 
Tanpa kamu 
Apakah ertinya?
Ke semua ini 
Ku merindukan kehadiranmu

Hancur, Hancur aku 
Bila-bila saja 
Hancur,hancur aku
Hancur,Hancur aku 
Bila-bila saja
Hancur, hancur aku 

Apa khabar teman?
Ku tunggu bicara 
Harap engkau cari diri aku
Apa ertinya?
Kesudahan ini 
Sepatutnya kau rindu 
Kehadiranku

Hancur, hancur aku
Bila-bila saja 
Hancur, hancur aku 
Hancur, Hancur aku 
Bila-bila saja
Hancur, hancur aku 

Bila engkau tiada (bila engkau tiada)
Rindu kau bicara
Hancur, hancur aku

Bila teringatkanmu (ku teringatkanmu)
Hancur, hancur saja
Bila inginkan mu
Hancur aku (hancur aku)

Antara lagu lain yang tersenarai dalam drama Patahnya Sebelah Sayap ini ialah 

Tajuk : Lebih Dari Kata 
Penyanyi : Erul Samah 

Tajuk : Satu Peluang Lagi 
Penyanyi : Fiq 



Tajuk : Serpihan Jiwa 
Penyanyi : Fidz 

Tajuk : Dustamu
Penyanyi : Milla Bellynna 


Ok la itu saja yang cik ash ingin kongsikan dengan korang semua.. selamat layan lagu dari Drama Ost Patahnya Sebelah Sayap hihihihi...