Saturday, December 31, 2011

Drama Tentang Dhia Boleh Tonton Full Episode 1 Hingga Akhir

Drama Tentang Dhia | Assalamualaikum.... bagaimana al kisah perjalan ceritanya.. Peminat Adi Putra Dan Nora Danish mungkin akan layan drama ni. Cerita yang mencetuskan fenomena ni telah ditayangkan di TV3.


Hasil carian imej untuk Tentang Dhia


Pelakon Drama Tengang Dhia 

Antara Barisan pelakon-pelakon pun hebat-hebat seperti Adi Putra, Nora Danish, Izreen Azminda, Tasha Shilla, Ako Mustapha, Irfan Roslan,Puteri Sarah dan Liza Abdullah.


Terbitan Pengarah Dan Produksi
Drama Tentang Dhia ini diarahkan oleh Feroz Kader dan diterbitkan oleh Grand Briliance Sdn Bhd. Sebanyak 30 episode.


Sinopsis Drama Tentang Dhia 
Drama yang diadaptasi daripada novel nukilan Anis Ayuni ini mengisahkan tentang suka duka seorang wanita bernama Raihana yang tabah mengharungi dugaan hidup sejak kecil kerana ditinggalkan dalam jagaan neneknya. Apabila neneknya meninggal dunia, Raihana bagaikan terkontang-kanting mencari kasih sayang. Pertemuan dengan Wan Ariffin telah membenihkan bibit-bibit cinta, namun setelah mengikat tali pertunangan, Wan Ariffin pergi menyahut panggilan Ilahi. Insiden ini membuatkan Raihana terpukul, keliru dan terperangkap dalam kesengsaraan sendiri.

Kehadiran Sufian tidak memberi makna dalam hidup Raihana kerana baginya cinta bukan satu paksaan mahupun lahir atas rasa simpati. Sufian yang begitu bersungguh memenangi hati Raihana telah berjaya menjerat Raihana dalam satu ikatan perkahwinan. Namun, Raihana bersikap dingin membiarkan perkahwinan itu sepi tanpa cinta kerana Wan Ariffin masih segar di hatinya.

Tonton Online Drama Tentang Dhia

Yang tidak berkesempatan nak menonton drama Tentang Dhia sebelum korang juga boleh secara  online di Youtube.

Friday, December 30, 2011

Kerana Mu Johan Ariff Asari Spontan Ketika Boring


Hai semua rakan2 pembaca blog ekin.. sudah lama ekin mendiamkan diri tanpa menulis di blog ni.. mesti korang rindu coretan2 ekin kan... so pada hari ini ekin kongsi suatu cerita tentang satu group yang ekin join.. group ni memang happenig sangat2.. admin2 dan rakan2 di sana semua terbaik.. berbalik pada cerita yang ekin nak kongsi ekin ni suka berkarya... kemalrin masa duk saja2 ekin cipta dialog spontan antara ekin dan Johan Arrif a.k.a BOTAK. ok di bawah ni ekin sharekan..


Dialog antara johan n saya hu3. Jgn jeles ni lakonan aja2

Ekin: Assalamualaikum johan. Rindu sama kamu. Hu3. 

Johan: walaikumussalam. Rindu juga sama awk. He2. 


Ekin: wah terharunya awk bls tweet sy. Senyum tak perlu kata apa2. awk sihat ke. Mcm ner skrg dgn lakonan awk. 


Johan: alhamdulilah buat masa baik2 aja.


Ekin: suka dgn lakonan awk bersahaja. Tambh lg cerita cinta elysa n ajaibnya cinta. He2.


Johan: terima kasih awk ats sokogan awk ats karier sy ni. InsyaAllah akn cuba yg tbaik lg.


Ekin:Saya Harap awk akan terpilih percalonan ABPBH 2011 nanti.. saya

undi awak.. 

Johan:InsyaAllah.. semua anugerah tu hadiah untuk peminat kalau saya menang malam tu.. terima kasih atas sokongan awak.. :)

Ekin: Sama-sama.. hu3

Then lepas tu ekin dah x taw nak tulis apa... tggu di lain hari pulak.. hu3.. jangan marah.. komen2 la sikit tentang dialog ni.. jangan duk like jer.. hahahahhahaha

ekin tak sangka pulak terpilih post ni terpilih di group ni... admin kat sana suruh dapat komen sampai 2000.. tak pandai nak tarik org baca post kita ni.... kita taw coret2 jer.. nak ajak ore komen tak kut.. biar la... xde pape pun.. angan2 kosong jer.... semoga group johan yang ekin join terus aktif.. smpaikan group n pages yang ekin jaga tak update di sebabkan join group yang happenig... suka sangat2 bila berbual dengan johan asari di group tu.. memang pelakon yang tak sombong dengan peminatnya...

Friday, December 23, 2011

Hari Minggu Aktiviti Makan

Hari Minggu Aktiviti Makan | Assalamualaikum... Dah agak lama Ekin tak update blog...Terima kasih kepada yang masih lagi berkunjung ke blog Cik Ash ni walaupun tak sempat update.. kesibukan sikit sekarang bila akhir-akhir tahun ni banyak la tender keluar so kena siapkan kerja dulu. 

Berbalik pada cerita nak Ekin nak bagitaw ni, hari minggu lepas Ekin tak ada pergi mana-mana pun duduk dirumah jer sambil dengar radio on9.

Ekin terlebih rajin buat makaroni bakar resepi dah lupa ambik dekat mana itu pun adik Ekin ajarkan. Jom layan makanan yang Ekin untuk makan-makan di hari minggu ni. 


 



Ok la semua itu jer yang Ekin  nak kongsi dengan korang semua, selamat menjamu selera ya.